Vi använder cookies för att förbättra användbarheten på vår webbplats och göra våra online-tjänster mer relevanta för dig. Genom att fortsätta surfa på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies.

Byten, returer, ångerrätt och reklamationer

Här hittar du all information du behöver om byten, returer, ångerrätt och reklamationer. Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Byten och returer

Hos pxc.se har du alltid öppet köp i 14 dagar. Vid återbetalning betalar vi tillbaka snarast möjligt, dock senast 30 dagar. Underkläder är hygienartiklar och bytes inte och återtas ej som retur, om de har blivit uppackade och provade. Varorna är plomberade vid leverans. Kolla därför extra noga att det är rätt vara, storlek och färg innan du bryter förpackningen. Vid köp av behå, linnen, toppar, T-shirts går det bra att byta och returnera en öppnad förpackning, under förutsättning att nedanstående tillstånd på varan uppfylls.

¤ Varan måste vara i sin helhet så som den skickades till dig. Alla de ingående delar måste vara med, inklusive förpackningar och eventuella tillbehör (t.ex. galgar).
¤ Varan får inte ha brukats och måste vara fri från smuts, hudflagor, damm, smink, hår, parfym eller andra främmande lukter.
¤ Produktlappar, plomberingar och andra etiketter måste sitta kvar på varan. Varans förpackning får inte vara väsentligt skadad.

Du har rätt att byta en vara en gång och då till en annan storlek. Vi tar inte ut något avgift för byte, du betalar dock själv för frakten när du skickar till oss. Byte till andra varor behandlas som ny beställning. Om korrekt storlek inte finns tillgänglig får du byta mot en annan vara. Byte måste ske inom 14 dagar efter att du har mottagit varorna.

Om mottagningsdatum ej kan bevisas gäller Postens datumstämpel plus 3 arbetsdagar.

Vid retur och byten står du för returfrakten och transportrisken, dvs du är ansvarig för varorna till dess att de har överlämnats till oss av transportören (t.ex. Posten). Vill du vara helt säker på att din retur kommer fram så är det bäst att skicka som rekommenderat brev eller som postpaket.

Om vi har skickat fel vara så står vi för alla omkostnader.

Icke godkänd retur vara, returneras till avsändaren och en fraktkostnad på 39:- och expeditionsavgift på 49:- debiteras.

För frågor gällande byten och returer kontaktar du vår kundtjänst:

E-post: kundtjanst@pxc.se

Telefon: 0451-81515

Behandling av byten och returer

Vi behandlar returer och byten inom 10 arbetsdagar efter mottagande.

Återbetalning av godkända returer

Eventuell återbetalning sker normalt inom 14 dagar men maximalt inom 30 dagar, från det datum då vi mottagit din retur. Observera att förfallodatum för faktura och delbetalning gäller alltid.

Så här gör du vid retur eller byte

1) Packa varan väl i samma förpackning som den kom i eller använd egen förpackning/låda.
2) Bifoga en ifylld pxc.se retursedel som finns med i din leverans.
3) Lämna in returen på närmaste postkontor och erlägg portokostnaden.
Observera att det är du som står för transportrisken när du skickar varor tillbaka till oss. Vi rekommenderar därför att du skickar med Posten med tjänsten Rekommenderat Brev

Reklamationer

Om en vara mot förmodan skulle visa sig vara defekt på något sätt ber vi dig kontakta oss på kundtjanst@pxc.se
En reklamation är inte automatiskt godkänd. För att reklamation ska godkännas gäller att varan är korrekt hanterad och omodifierad. Varan får inte vara väsentligt brukad eller nedsmutsad (gäller även parfymer och andra främmande lukter). Om reklamation godkänns står vi för alla frakter.
Om reklamation inte godkänns skickas varan tillbaka till avsändaren.

Reklamationsrätt gäller endast produkter med fabrikationsfel och under max tre år. Vid en eventuell reklamation ber vi dig kontakta vår kundtjänst enligt nedan inom skälig tid.

E-post: kundtjanst@pxc.se

Telefon: 0451-81515

Pxc.se följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer, läs mer på konsumentverket.se.


Fyll i och skicka alltid med vår retursedel vid reklamation.

Force Majeure

Skulle något av följande saker inträffa befrias pxc.se från att fullfölja avtal. Detta gäller vid omständigheter utanför vår kontroll. Strejk, krig, nationellt undantagstillstånd, sabotage, naturkatastrofer, onormal nedgång i marknaden, åtgärder tagna av nationell regering, om bolaget blivit utsatt för kriminell aktivitet, större olyckhändelser och blockad.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

No page with this type.

Få vårt nyhetsbrev

Stäng fönster
Stäng fönster

Välj adress

Vi hittade flera adresser som matchade ditt personnummer, välj den du vill använda för att registrera dig med.